Avaluació del model educatiu constructivista d’orientació educativa i d’intervenció psicopedagògica des de l’enfocament socioformatiu
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
David de la Oliva
Benemérita Universidad Autónoma del Estado de Puebla
Sergio Tobón
Centro Universitario CIFE
Ana Karina Pérez Sánchez
Secretaría de Educación Pública del Estado de Puebla
Joel Romero
Benemérita Universidad Autónoma del Estado de Puebla
Karla Melina Escamilla Posadas
Benemérita Universidad Autónoma del Estado de Puebla
El propòsit d’aquesta investigació és identificar i valorar el model d’intervenció que apliquen uns equips psicopedagògics en alguns centres d’educació bàsica pública. Metodològicament, es va realitzar un estudi descriptiu valoratiu mitjançant l’aplicació de qüestionaris amb preguntes tancades als membres d’aquests equips psicopedagògics. Els resultats més importants van ser que un alt percentatge de professionals aplica el denominat enfocament clínic, model criticat per tota la literatura científica a causa del baix impacte que exerceix i dels mals resultats que obté. Per això es conclou proposant actualitzar la normativa i la formació d’aquests docents, a fi d’encaminar-los cap a una pràctica psicopedagògica dirigida pel model educatiu constructivista a través d’un enfocament socioformatiu per competències.
Paraules clau
orientació educativa, models d’intervenció, model educatiu constructivista, socioformació i societat del coneixement
Article Details
Com citar
de la Oliva, David et al. “Avaluació del model educatiu constructivista d’orientació educativa i d’intervenció psicopedagògica des de l’enfocament socioformatiu”. Educar, vol.VOL 55, no. 2, pp. 561-76, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/359310.
Biografies de l'autor/a
David de la Oliva, Benemérita Universidad Autónoma del Estado de Puebla
Facultat de Psicologia Departament d'Educació
Docent investigador
Joel Romero, Benemérita Universidad Autónoma del Estado de Puebla
Facultat de PsicologiaArticles més llegits del mateix autor/a
- Sergio Cardona, Jeimy Vélez, Sergio Tobón, Contribució de l’avaluació socioformativa al rendiment acadèmic en pregrau , Educar: Vol. 52 Núm. 2 (2016): Investigació en educació universitària