Avaluació del model educatiu constructivista d’orientació educativa i d’intervenció psicopedagògica des de l’enfocament socioformatiu

Main Article Content

David de la Oliva
Sergio Tobón
Ana Karina Pérez Sánchez
Joel Romero
Karla Melina Escamilla Posadas
El propòsit d’aquesta investigació és identificar i valorar el model d’intervenció que apliquen uns equips psicopedagògics en alguns centres d’educació bàsica pública. Metodològicament, es va realitzar un estudi descriptiu valoratiu mitjançant l’aplicació de qüestionaris amb preguntes tancades als membres d’aquests equips psicopedagògics. Els resultats més importants van ser que un alt percentatge de professionals aplica el denominat enfocament clínic, model criticat per tota la literatura científica a causa del baix impacte que exerceix i dels mals resultats que obté. Per això es conclou proposant actualitzar la normativa i la formació d’aquests docents, a fi d’encaminar-los cap a una pràctica psicopedagògica dirigida pel model educatiu constructivista a través d’un enfocament socioformatiu per competències.
Paraules clau
orientació educativa, models d’intervenció, model educatiu constructivista, socioformació i societat del coneixement

Article Details

Com citar
de la Oliva, David et al. “Avaluació del model educatiu constructivista d’orientació educativa i d’intervenció psicopedagògica des de l’enfocament socioformatiu”. Educar, vol.VOL 55, no. 2, pp. 561-76, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/359310.
Biografies de l'autor/a

David de la Oliva, Benemérita Universidad Autónoma del Estado de Puebla

Facultat de Psicologia Departament d'Educació

Docent investigador

Joel Romero, Benemérita Universidad Autónoma del Estado de Puebla

Facultat de Psicologia