El Currículum bimodal com a marc metodològic i per a l’avaluació: principis bàsics i millores obtingudes en aprenentatges i rendiment dels estudiants

Main Article Content

Pere Marqués Graells
Isabel Alvarez Cánovas

La present investigació impulsa la innovació educativa en centres docents de primària i secundària mitjançant l’aplicació dels principis i la metodologia del “currículum bimodal” a la vegada que es vol comprovar la seva eficàcia en la reducció del fracàs escolar i en la millora de la formació de tots els estudiants. Aquest treball és fruit d’un estudi finançat per la Fundació Telefònica durant el 2011-2013, aportant dades molt positives sobre la reducció del fracàs escolar en els centres on s’ha experimentat.

Aquest estudi parteix d’una mostra de 30 centres en el context Nacional i Internacional i amb la col·laboració de més de 150 professors. El tipus de metodologia ha estat tant quantitativa com qualitativa i ha fonamentat la recollida de dades en diferents instruments: els qüestionaris de valoració del professorat i la recollida de dades en els seminaris de seguiment. Els principals resultats d’aquest investigació revelen que el 94% del professorat subratlla la millora entre els seus alumnes pel que fa a la comprensió i el vocabulari de l’assignatura i en un 87% en les activitats practiques. Tot això ha tingut un impacte directe en la millora del rendiment acadèmic de la majoria dels estudiants. Aquesta investigació conclou amb plantejaments per a recerques futures.

 

Paraules clau
Currículum bimodal, fracàs escolar, TIC, canvi curricular, innovació educativa, formació del professorat

Article Details

Com citar
Marqués Graells, Pere; and Alvarez Cánovas, Isabel. “El Currículum bimodal com a marc metodològic i per a l’avaluació: principis bàsics i millores obtingudes en aprenentatges i rendiment dels estudiants”. Educar, vol.VOL 50, no. 1, pp. 149-66, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287072.