El Currículum bimodal com a marc metodològic i per a l’avaluació: principis bàsics i millores obtingudes en aprenentatges i rendiment dels estudiants
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La present investigació impulsa la innovació educativa en centres docents de primària i secundària mitjançant l’aplicació dels principis i la metodologia del “currículum bimodal” a la vegada que es vol comprovar la seva eficàcia en la reducció del fracàs escolar i en la millora de la formació de tots els estudiants. Aquest treball és fruit d’un estudi finançat per la Fundació Telefònica durant el 2011-2013, aportant dades molt positives sobre la reducció del fracàs escolar en els centres on s’ha experimentat.
Aquest estudi parteix d’una mostra de 30 centres en el context Nacional i Internacional i amb la col·laboració de més de 150 professors. El tipus de metodologia ha estat tant quantitativa com qualitativa i ha fonamentat la recollida de dades en diferents instruments: els qüestionaris de valoració del professorat i la recollida de dades en els seminaris de seguiment. Els principals resultats d’aquest investigació revelen que el 94% del professorat subratlla la millora entre els seus alumnes pel que fa a la comprensió i el vocabulari de l’assignatura i en un 87% en les activitats practiques. Tot això ha tingut un impacte directe en la millora del rendiment acadèmic de la majoria dels estudiants. Aquesta investigació conclou amb plantejaments per a recerques futures.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Pere Marquès Graells, Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) aplicadas a la educación. Algunas de sus líneas de investigación , Educar: 1999: Núm.: 25 A propòsit de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en educació
- Pere Marquès Graells, Criterios para la clasificación y evaluación de espacios web de interés educativo , Educar: 1999: Núm.: 25 A propòsit de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en educació
- Roberto Canales R., Pere Marquès Graells, Factores de buenas prácticas educativas con apoyo de las TIC. Análisis de su presencia en tres centros educativos , Educar: 2007: Núm.: 39 Desenvolupament professional del professorat
- Pere Marquès Graells, Algunas notas sobre el impacto de las TIC en la Universidad , Educar: 2001: Núm.: 28 La universidad en una época de transición
- Pere Marquès Graells, Expert : un recurs informàtic per a la innovació didàctica a l'etapa ESO , Educar: 1995: Núm.: 19 Innovació educativa