La participació dels consells escolars per a la gestió democràtica de l’escola pública

Main Article Content

Maria Betania Buarque Lins Costa
Aquest article fa una anàlisi de l’efectivitat de la participació dels consells escolars, de les escoles públiques de la ciutat de Maceió, Alagoas/Brasil, a partir de la reflexió sobre la seva acció, com a mecanisme de gestió democràtica, en la construcció d’una cultura democràtica. Inicialment, es presenta i es justifica l’elecció dels consells escolars com a objecte d’estudi. Posteriorment, es descriu la metodologia emprada en l’estudi teòric i empíric. Finalment, s’exposen els resultats, les consideracions finals i les propostes d’accions per a una escola democràtica. Com a resultats més rellevants, es destaca la democràcia com un procés en construcció, fomentat per l’acció dels subjectes col·lectius i els consellers escolars amb reduïda capacitat política per participar, conscients dels seus rols i funcions.

Article Details

Com citar
Buarque Lins Costa, Maria Betania. “La participació dels consells escolars per a la gestió democràtica de l’escola pública”. Educar, vol.VOL 48, no. 2, pp. 285-98, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/259364.