L'evolució del treball social com a professió a França
PDF
PDF (Español (España))


Citacions a Google Acadèmic

Com citar

Jovelin, Emmanuel. “L’evolució del treball social com a professió a França”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 48, pp. 47-64, https://raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/245303.


Resum

L’objectiu d’aquest capítol és analitzar com han evolucionat les professions socials a França a partir de la seva història genealògica. El treball social, que es va desenvolupar en la confluència de tres històries: la substitució familiar (professió del treballador social), l’educació de joves amb problemes d’adaptació (professors especialistes), i la realització d’activitats amb animadors socioculturals, va experimentar una divisió en la segona meitat del segle XX. Tal com M. Autes assenyala, aquestes tres històries confluiran constantment tot i que cadascuna intenti definir el seu propi domini de competència.

Paraules clau

animadors, associacions, crisi d'identitat, descentralització, emprenedors, empreses intermediàries, evolució, funcions, integració, intervenció, mediador, política social, política urbana, professionalització, reestructuració, treball social animators, associations, business intermediaries, decentralization, entrepreneurs, evolution, functions, identity crisis, integration, intervention, mediator, professionalization, restructuring, social policy, social work, urban policy animadores, asociaciones, crisis de identidad, descentralización, emprendedores, empresas intermediarias, evolución, funciones, integración, intervención, mediador, política social, política urbana, profesionalización, reestructuración, trabajo social
PDF
PDF (Español (España))

Referències

Autes, M. (1996), « Le travail social indéfini », Recherches et prévisions, n° 44

Bailleau, F. (1988), « Les entreprises intermédiaires », Revue POUR, n°119.

Besnard, P. (1980), L’animation socio-culturelle, PUF Paris.

Bourquin, J. ; Koeppel, B. (1986), «Deux contributions à la connaissance des origines de l’Education surveillée». Cahiers du CRIV n.2 octubre.

Chauviere, M. (1993) « Quelle qualification pour quelle demande sociale? » A J.L. Martinet (sous la direction), Les Educateurs Aujourd’hui, Privat. Toulouse.

Girard-Buttoz, F. (1982), Les travailleurs sociaux, qui sont-ils ? Que fontils? PUF. Paris.

Guerrand, R.H ;Rupp, M.A. (1978), Brève histoire du service social en France 1896-1976, Privat. Toulouse.

IonN, J. (1998); Le travail social au singulier. Dunod. Paris.

Ion, J. ; Ravon, B. (2006), Les travailleurs sociaux. Ed. La Découverte, 2002 (6 édition). Paris.

Jovelin, E. (1998), « Le travail social est-il une profession? La professionnalisation du travail social une mission difficile», Revue Française de service social, n°189 /190.

Jovelin, E (ed-) (2009), Histoire du travail social en Europe. Vuibert. Paris.

Jovelin, E. ;Bouquet B. (2006), Histoire des métiers du social en France. ASH. Paris,

Labourie, R. (1978), Les institutions socioculturelles. PUF. Paris.

Poujol, G.. (1978), Traités des sciences pédagogiques. PUF. Paris.

Rupp, M.A. (1970) Le travail social individualisé. Privat. Toulouse.

Sevron, F, ; Duchemin, R. (1983), Introduction au Travail Social. ESF. Paris.

Strauss, A. (1992), Miroirs et masques, une introduction à l’interactionnisme, Ed. Métailié