Resum
Escrivim aquest abecedari partint de la nostra experiència als centres Paidós, els centres d’atenció a famílies de Càritas; i ho fem amb paraules de tota mena –tecnificadores, viscudes i segrestades– perquè les necessitem totes per a explicar el que nosaltres entenem per educació social en l’àmbit familiar. Algunes paraules ens ressonen, d’altres ens conforten i d’altres ens rebel·len. Totes són les nostres paraules i ens serveixen per passar del saber de l’experiència a l’experiència de saber. Aquest abecedari vol ser un punt de
partida que ens animi a omplir de sentit les nostres paraules, a redefinir-les, a fer-les nostres i a reivindicar-les. Com l’extrem d’una troca per seguir tibant i teixir saber col·lectiu tot prenent la paraula en primera persona (en singular i plural), cercant el sentit per narrar l’ofici d’educadora i educador social. Compartint els sabers i no sabers i gaudint del moviment de llibertat que significa començar a posar paraules a l’abe-cedari de l’experiència.
Paraules clau
Referències
Contreras, J.; Pérez de Lara, N. (Coomp.) (2010). Investigar la experiencia educativa. Madrid: Morata.
Deligny, F. (2004). Permitir, trazar, ver. Barcelona: Macba Editorial.
Duras, M. (1994). Escribir. Barcelona: Tusquets
Esquirol, J. M. (2015). La resistència íntima: Assaig d’una filosofia de la proximitat. Barcelona: Quaderns Crema.
Esquirol, J. M. (2018). La penúltima bondat: Assaig sobre la vida humana. Barcelona: Quaderns Crema.
Foucault, M. (1979). Microfísica del poder. Madrid: Las Ediciones de La Piqueta.
Garcés, M. (2013). Un mundo común. Barcelona: Editorial Bellaterra.
Kafka F. (2007). El castillo. Madrid: Edaf.
Larrosa, J. (2019). P de profesor (con Karen Recchia). Buenos Aires: Noveduc libros.
Morey, M. (1994). Deseo de ser piel roja. Barcelona: Anagrama.
Morey, M. (2002). De la conversación ideal: Decálogo provisional. Archipiélago. Cuadernos de crítica de la cultura, núm. 50, p. 81-92.
Pérez de Lara, N. (1998). La capacidad de ser sujeto. Más allá de las técnicas en educación especial. Madrid: Laertes.
Szymborska, W. (2002). Poesía no completa. México DF: Fondo Cultura Económica.
Weil, S. (1998). La gravedad y la gracia. Madrid: Ed. Trotta.
Zambrano, M. (2002). Hacia un saber sobre el alma. Madrid: Alianza.
Zambrano, M. (2002). Hacia un saber sobre el alma. Madrid: Alianza.
Zambrano, M. (2012). El sueño de la pintura. Aurora. Documentos de María Zambrano. Barcelona.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull