Resum
Es parteix de la hipòtesi que un discurs i una pràctica neoliberals i conservadores s'ha instal·lat a l'educació, i l'ha transformada. Queda lluny el temps en que es pensava que l'educació transformaria la societat, la realitat ha demostrat que és més aviat la societat qui transforma l'educació. Hem de preguntar-nos, doncs, fins a quin punt el terreny, la dinàmica i les normes del joc de la globalització liberal afaboreixen o obstaculilzen l'assoliment d'una societat cohesionada. En l'article s'analitzen aquests tres aspectes, i com afecten la complexa gestió de la diversitat cullural en el camí de la cohesió.Paraules clau
costos de producció,
descentralització,
deslocalització de la producció,
desregulació educativa,
diversitat cultural,
educació global,
gestió de serveis,
igualtat,
processos,
resultats
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull