Resum
One of the main functions of the social educator is to eneble the linking of individuals to their community network, to incorporate them into society. The dilema is that dissociation from the social is a pathognomic characteristic of the disorder. What place for pedagogy in psychoses? Can social education maintain its intention of incorporating persons with psychosis into the world? Or assume another dimension, beyond these goals of insertion and re-socialisation? The process must be useful to create the conditions that will allow individuals to find a place within the social framework.Paraules clau
acte educatiu,
construcció personal,
dret a la diferència,
integració,
psicosis,
trastorns del llenguatge
Educational act,
personal construction,
right to difference,
integration,
psychosis,
language disorders
acto educativo,
construcción personal,
derecho a la diferencia,
integración,
psicosis,
trastornos del lenguaje
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull