Fernand Deligny: pedagogia y nomadismo en la educación de las "otras infancias"
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jordi Planella i Ribera
L'article revisa la vida i l'obra de l'educador francès Fernand Deligny i ho fa des de la perspectiva de les altres infàncies, de les que han oblidades per les pedagogies «generals». Des d'una posició que hem anomenat «pedagogía nòmada» (per la seva
mobilitat intel·lectual però també per la seva transhumància social) el treball ofereix diferents temàtiques que permeten analitzar, des d'una posició micro, els elements que configuren la basta obra del controvertit educador.
mobilitat intel·lectual però també per la seva transhumància social) el treball ofereix diferents temàtiques que permeten analitzar, des d'una posició micro, els elements que configuren la basta obra del controvertit educador.
Article Details
Com citar
Planella i Ribera, Jordi. “Fernand Deligny: pedagogia y nomadismo en la educación de las ‘otras infancias’”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 20, pp. 95-115, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/265214.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Francisco Esteban, Jordi Planella i Ribera, La universitat i els viatges (que potser cal fer) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 33 (Gener-Juny 2019)
- Jordi Planella i Ribera, La Pedagogia de la subjectivitat corporal: una relectura del naturalisme i el culturalisme , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 7: (2004)
- Jordi Planella i Ribera, Introducció: models europeus d'acollida a les infàncies i adolescències durant el segle XX , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 20: (juliol-desembre 2012)