Inpremtes i publicacions periòdiques, instruments educatius del moviment franciscà a Mallorca durant la Segona República = Printer's and periodical publications, educational tools of the Franciscan movement in Mallorca during the Second Republic
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Pere Fullana Puigserver
Plantejam algunes hipòtesis sobre l'aplicació de la tècnica Freinet a Mallorca, tot
partint de la complexitat que suposa realitzar un estudi d'aquestes característiques.
Analitzam algunes capçaleres i apuntam algunes notes sobre la rellevància de la
imprenta en el conjunt del moviment franciscà a la Mallorca dels anys trenta.
Entenem que l'escola era un dels àmbits considerats innegociables per a l'Església
Catòlica. Al marge dels grans debats ideològics i dels arguments doctrinals que es
divulgaven en les publicacions dirigides als adults, sobretot, els Franciscans del Tercer
Orde Regular també promogueren diverses revistes escolars i atorgaren a l'escola un
protagonisme que passava per incrementar les habilitats creatives o artístiques de l'alumnat.
partint de la complexitat que suposa realitzar un estudi d'aquestes característiques.
Analitzam algunes capçaleres i apuntam algunes notes sobre la rellevància de la
imprenta en el conjunt del moviment franciscà a la Mallorca dels anys trenta.
Entenem que l'escola era un dels àmbits considerats innegociables per a l'Església
Catòlica. Al marge dels grans debats ideològics i dels arguments doctrinals que es
divulgaven en les publicacions dirigides als adults, sobretot, els Franciscans del Tercer
Orde Regular també promogueren diverses revistes escolars i atorgaren a l'escola un
protagonisme que passava per incrementar les habilitats creatives o artístiques de l'alumnat.
Article Details
Com citar
Fullana Puigserver, Pere. “Inpremtes i publicacions periòdiques, instruments educatius del moviment franciscà a Mallorca durant la Segona República = Printer’s and periodical publications, educational tools of the Franciscan movement in Mallorca during the Second Republic”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 12, pp. 127-40, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/222900.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Pere Fullana Puigserver, Escoles per a Adultes i Biblioteques Circulants (1913): la reacció de la jerarquia eclesiàstica espanyola. Documentació de l’Arxiu Apostòlic Vaticà , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 36 : juliol-desembre 2020
- Alejandro Dieguez, Pere Fullana Puigserver, Maria Montessori i el pare Antoni Casulleras: innovació pedagògica i catolicisme modern , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 40 (2022): juliol-desembre