La gestión del cambio en la formación de los profesionales de los servicios socioeducativos: desde el tardofranquismo al final de la transición democrática valenciana (1969-1986)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Javier Bascuñán Cortés
En aquest article es descriuen i analitzen les transformacions d’algunes de les velles institucions franquistes de formació professional, les alternatives que en van sorgir i
les novetats en les polítiques de formació dels treballadors dels serveis socioeducatius promogudes des del tardofranquisme fins al final de la transició democràtica valenciana. Els canvis en la gestió de les noves institucions democràtiques i l’impuls de noves formes de gestió als antics centres benèfics assistencials (psiquiàtrics, asils, preventoris,etc.) van fer necessària la creació de nous perfils professionals en l’àmbit dels serveis socioeducatius, culturals i a la comunitat.
La transició política del franquisme a la democràcia va anar acompanyada d’altres transicions com la dels grans centres benèfics assistencials a les petites llars tutelades
i al treball de desenvolupament comunitari. Aquests trànsits no sempre van estar exempts de problemes, ni totes les experiències promogudes van aconseguir consolidar-
se.
les novetats en les polítiques de formació dels treballadors dels serveis socioeducatius promogudes des del tardofranquisme fins al final de la transició democràtica valenciana. Els canvis en la gestió de les noves institucions democràtiques i l’impuls de noves formes de gestió als antics centres benèfics assistencials (psiquiàtrics, asils, preventoris,etc.) van fer necessària la creació de nous perfils professionals en l’àmbit dels serveis socioeducatius, culturals i a la comunitat.
La transició política del franquisme a la democràcia va anar acompanyada d’altres transicions com la dels grans centres benèfics assistencials a les petites llars tutelades
i al treball de desenvolupament comunitari. Aquests trànsits no sempre van estar exempts de problemes, ni totes les experiències promogudes van aconseguir consolidar-
se.
Paraules clau
universitats laborals, capacitació agrícola, cooperativisme, gabinets
sociopsicopedagògics, voluntariat, reforma institucional, professions socioeducatives.
Article Details
Com citar
Bascuñán Cortés, Javier. “La gestión del cambio en la formación de los profesionales de los servicios socioeducativos: desde el tardofranquismo al final de la transición democrática valenciana (1969-1986)”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 44, pp. 71-95, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/433364.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Javier Bascuñán Cortés, A dalt i a baix. La construcció política dels discursos educatius i socialitzadors des de les elits i les classes populars en la transició a l'època contemporània , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 32 (juliol-desembre 2018)
- Javier Bascuñán Cortés, Crònica d'un temps des d'un país: Administració local i polítiques educatives en la Transició democràtica valenciana (1975-1985) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 18: (juliol-desembre 2011)