Adult education and the struggle against illiteracy in the Italian Mezzogiorno in the first half of the 20th century
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Brunella Serpe
University of Calabria (Italy)
Després de la unificació italiana (1861), l’analfabetisme va representar un problema greu que la pobresa econòmica i social, la insuficiència dels edificis escolars i l’escassetat de mestres adequadament qualificats van fer difícil de resoldre. Aquest article analitza les mesures adoptades contra l’analfabetisme al sud d’Itàlia a principis de segle xx. Aquestes mesures van ser aplicades activament per l’estat juntament amb una sèrie d’associacions filantròpiques, inclosa l’Associazione Nazionale per gli Interessi del Mezzogiorno d’Italia (ANIMI). Amb l’anàlisi de les dades sobre l›analfabetisme i els documents continguts en els arxius de l’ANIMI, ha estat possible reconstruir la història de l'educació d'adults, el que va permetre a moltes persones alfabetitzar-se i alliberar-se de la ignorància, especialment quan l’ANIMI i altres associacions van reprendre les seves activitats després de 1945.
Paraules clau: analfabetisme, associacions, Itàlia meridional, història de l’educació, història de l’educació d’adults.
Paraules clau: analfabetisme, associacions, Itàlia meridional, història de l’educació, història de l’educació d’adults.
Article Details
Com citar
Serpe, Brunella. “Adult education and the struggle against illiteracy in the Italian Mezzogiorno in the first half of the 20th century”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 36, pp. 129-42, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/372649.