Educación de adultos y Democracia
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Lidia Mercedes Rodríguez
Universidad de Buenos Aires (Argentina)
El present article repassa la història recent de la República Argentina en relació a la ubicació educativa de l’Educació d’adults, en una relació no sempre evident i directa amb la democràcia com a règim polític amb diferents dimensions. Les perspectives de l’Educació d’Adults argentina s’arrelen en la pedagogia freireana. El text ofereix algunes relectures a la seva llum i acomodant-les als nous contextos socials, polítics, econòmics i culturals. Especialment en el terreny de l’educació d’adults, és urgent repensar el vincle educador-educand, els processos de selecció de continguts, les formes d’avaluació, el disseny de l’arquitectura escolar, el lloc de l’escola o centre educatiu com a espai de producció de coneixements i d›articulació del saber acadèmic amb la cultura de la comunitat, en territori.
Paraules clau: educació d’adults, democràcia, Argentina, pedagogia alliberadora.
Paraules clau: educació d’adults, democràcia, Argentina, pedagogia alliberadora.
Article Details
Com citar
Mercedes Rodríguez, Lidia. “Educación de adultos y Democracia”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 36, pp. 97-111, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/372647.