La educación lenta en perspectiva histórica: conceptualización, desarrollo y concreción en las iniciativas de Madre de día Waldorf en España
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Patricia Quiroga Uceda
Silvia Sánchez Serrano
Aquest article aborda el desenvolupament i concreció de l'educació lenta en les
iniciatives de Mare de Dia Waldorf. Aquestes iniciatives són una modalitat de «homeschooling
» per a l'etapa d'educació infantil en què una professional de l'educació es
fa càrrec a casa de 4 o 5 nens i nenes i d'edats que oscil·len entre els quatre mesos als cinc anys. Les Mare de Dia emergeixen com un qüestionament a l'acceleració dels
temps pedagògics i proposen com a alternativa una atenció a la infància en sintonia
amb els principis de l'educació lenta. En aquest sentit, el primer objectiu d'aquest
article consisteix en explorar els vincles teòrics de les Mare de Dia amb l'educació
lenta. Posteriorment, s'aborda en perspectiva històrica i teòrica la proposta de la pedagogia
Waldorf per a l'educació infantil. Aquesta investigació conclou amb una anàlisi
d'alguns aspectes més destacats de les Mares de Dia Waldorf a Espanya com ara el seu
recorregut històric, la regulació existent, la formació d'aquestes professionals, les raons
que motiven l'elecció d'aquests projectes per part de les famílies, l'estructura d'una
jornada, així com els fronts de crítica més destacades cap a aquest tipus d'iniciatives.
iniciatives de Mare de Dia Waldorf. Aquestes iniciatives són una modalitat de «homeschooling
» per a l'etapa d'educació infantil en què una professional de l'educació es
fa càrrec a casa de 4 o 5 nens i nenes i d'edats que oscil·len entre els quatre mesos als cinc anys. Les Mare de Dia emergeixen com un qüestionament a l'acceleració dels
temps pedagògics i proposen com a alternativa una atenció a la infància en sintonia
amb els principis de l'educació lenta. En aquest sentit, el primer objectiu d'aquest
article consisteix en explorar els vincles teòrics de les Mare de Dia amb l'educació
lenta. Posteriorment, s'aborda en perspectiva històrica i teòrica la proposta de la pedagogia
Waldorf per a l'educació infantil. Aquesta investigació conclou amb una anàlisi
d'alguns aspectes més destacats de les Mares de Dia Waldorf a Espanya com ara el seu
recorregut històric, la regulació existent, la formació d'aquestes professionals, les raons
que motiven l'elecció d'aquests projectes per part de les famílies, l'estructura d'una
jornada, així com els fronts de crítica més destacades cap a aquest tipus d'iniciatives.
Article Details
Com citar
Quiroga Uceda, Patricia; and Sánchez Serrano, Silvia. “La educación lenta en perspectiva histórica: conceptualización, desarrollo y concreción en las iniciativas de Madre de día Waldorf en España”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, pp. 121-47, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/360766.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Patricia Quiroga Uceda, Génesis, difusión y traducción de la pedagogía Waldorf de Rudolf Steiner , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 33 (Gener-Juny 2019)