Colònies escolars: anàlisi històrica d'una aventura pedagògica (1876-1920) = School summer camps: historical analysis of a pedagogical adventure (1876-1920)

Main Article Content

Juan Andrés Cambeiro
Les colònies escolars, aparegudes amb l'objectiu bàsic de millorar la salut d'un sector de
la població urbana, esdevingueren, a finals del segle XIX, un aspecte educatiu d'abast considerable
i d'acceptació unànime. La seva extensió per molts països d'Europa es va produir en
un curt període de temps, tot i que no sempre van gaudir del necessari suport oficial, com
és el cas d'Espanya. Al nostre país es van iniciar de la mà d'institucions privades, municipis
i d'altres, amb el suport, poc més que testimonial, de l'Estat. Quan el 1911 s'amplien els
ajuts estatals a les colònies, la seva presència, que era ja un fet, no farà més que incrementar-
se. En aquest article s'estudia el naixement de les colònies a Espanya, la seva implantació
i consolidació fins als anys trenta del passat segle XX, les iniciatives que les van
promoure, el sistema de finançament i la seva organització i regulació normativa.

Article Details

Com citar
Cambeiro, Juan Andrés. “Colònies escolars: anàlisi històrica d’una aventura pedagògica (1876-1920) = School summer camps: historical analysis of a pedagogical adventure (1876-1920)”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 9-10, pp. 193-4, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/223105.