Autonomía y calidad de la educación

Main Article Content

Jaume Sarramona
El concepte d’autonomia, com tants d’altres, té diverses accepcions, cada una de les quals mereix una
anàlisi específica. En aquest cas, estudiarem especialment l’autonomia aplicada a l’àmbit institucional –autonomia
de centre– i a l’àmbit professional –l’autonomia com a característica del quefer professional responsable. Ambdues
accepcions tenen una incidència directa sobre els processos i els resultats educatius, segons proven estudis i
reflexions de la lògica acadèmica.
Les dues dimensions contemplades de l’autonomia es poden considerar plenament integrades en els
corrents actuals de l’educació, de tal manera que es reconverteixen en requisits que s’ofereixen al sistema educatiu com a garantia de qualitat, i també d’equitat. Perquè com més autonomia, més diversitat, i a la vegada més garanties d’atenció a les realitats concretes, i és aquesta diversitat la que pot donar resposta pertinent a les exigències de cada cas i cada lloc. En aquest sentit es poden explicar, per exemple, les disposicions legals que s’han donat a Catalunya
en aquest terreny

Article Details

Com citar
Sarramona, Jaume. “Autonomía y calidad de la educación”. Educació i Cultura: revista mallorquina de Pedagogia, vol.VOL 23, pp. 7-21, https://raco.cat/index.php/EducacioCultura/article/view/264973.