Termoquímica de las calderas domésticas de condensación: un caso de aprendizaje contextualizado por indagación dirigida
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Gabriel Pinto
Es proposen qüestions perquè els alumnes indaguin sobre aspectes relacionats amb les calderes de condensació, que produeixen aigua líquida en lloc de vapor. Els objectius són els següents: afavorir l'aprenentatge de conceptes (termoquímica, combustió, gas natural, etc.); promoure la motivació d'alumnes i de professors; fomentar enfocaments ciència-tecnologia-societat, i col·laborar en la formació de competències (indagació, resolució de problemes, anàlisi de dades, treball en equip, etc.). Es promou el pensament crític i la formació en «química del consumidor», i es tracten aspectes com ara els motius de l'ajuda pública per a la instal·lació d'aquestes calderes i l'ús de la factura del gas com a font d'informació.
Article Details
Com citar
Pinto, Gabriel. “Termoquímica de las calderas domésticas de condensación: un caso de aprendizaje contextualizado por indagación dirigida”. Educació química, no. 14, pp. 29-38, https://raco.cat/index.php/EduQ/article/view/274491.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Maria Luisa Prolongo, Gabriel Pinto, Las Bebidas autocalentables y autoenfriables como recursos para un aprendizaje activo , Educació química: Núm. 7 (2010)
- Gabriel Pinto, Pascual Lahuerta, Velocidad de fusión del hielo en distintas disoluciones: un ejemplo de aprendizaje activo de la ciencia , Educació química: Núm. 21: (2015)
- Gabriel Pinto, Salvador León, Estequiometria i vida quotidiana , Educació química: Núm. 3 (2009)
- Marisa Prolongo, Gabriel Pinto, Ciencia en Acción 2012: un certàmen con mucha química , Educació química: Núm. 14 (2013)