Reacció química i transformació química: dos termes per a destacar el paper dels models en l’ensenyament de la química a França

Main Article Content

Isabelle Kermen
A França, des de fa vint anys, els programes de química de batxillerat han introduït un model macroscòpic per a predir l’evolució dels sistemes químics. Aquest model macroscòpic, la reacció química, es distingeix de la descripció química de les modificacions del sistema, la transformació química. Aquest article presenta una anàlisi epistemològica i didàctica d’aquest programa així com una visió de la seva comprensió per part dels estudiants i els docents.
paraules clau: Transformació química; reacció química, equació química, model.

Article Details

Com citar
Kermen, Isabelle. “Reacció química i transformació química: dos termes per a destacar el paper dels models en l’ensenyament de la química a França”. Educació química, no. 27, pp. 56-61, https://raco.cat/index.php/EduQ/article/view/383755.
Biografia de l'autor/a

Isabelle Kermen, Université d’Artois, France

És professora de química a la Universitat d’Artois i investigadora al laboratori de didàctica André Revuz. Ha ensenyat física i química durant una desena d’anys al liceu abans d’ensenyar química a la universitat des de 1992. Els seus temes de recerca principals tracten de l’ensenyament i la comprensió dels models en la química de l’ensenyament secundari, de les pràctiques dels docents i de l’ensenyament experimental a la universitat. És coeditora en cap de la revista Recherches en didactique des scienceset des technologies (RDST).