Challenging Misconceptions in the Chemistry Classroom: Resources to Support Teachers
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Keith S. Taber
El fet d'explicar i aprendre química pot ser considerat un repte i és freqüent que els estudiants
desenvolupin concepcions alternatives de la química que se'ls ensenya. Aquest article relata
un projecte de la Royal Society of Chemistry del Regne Unit que pretén ser una ajuda per al
professorat. El projecte ha desenvolupat materials d'aula per identificar i encarar aquests conceptes
erronis o concepcions alternatives. Aquests materials es van publicar l'any 2002 i ara
s'estan donant a conèixer a través de la Societat Catalana de Química. El projecte es basa en
una visió constructivista de l'aprenentatge i pretén no només posar de manifest les concepcions
alternatives en l'aprenentatge de la química, sinó també donar resposta al com i al perquè
es produeix aquest aprenentatge erroni. El professorat que conegui les concepcions alternatives
més freqüents i que alhora sigui capaç d'anticipar on i quan els aprenentatges dels
seus alumnes no es corresponen amb el que pretén ensenyar, estarà ben preparat per evitar o
modificar algunes d'aquestes concepcions alternatives de la química.
desenvolupin concepcions alternatives de la química que se'ls ensenya. Aquest article relata
un projecte de la Royal Society of Chemistry del Regne Unit que pretén ser una ajuda per al
professorat. El projecte ha desenvolupat materials d'aula per identificar i encarar aquests conceptes
erronis o concepcions alternatives. Aquests materials es van publicar l'any 2002 i ara
s'estan donant a conèixer a través de la Societat Catalana de Química. El projecte es basa en
una visió constructivista de l'aprenentatge i pretén no només posar de manifest les concepcions
alternatives en l'aprenentatge de la química, sinó també donar resposta al com i al perquè
es produeix aquest aprenentatge erroni. El professorat que conegui les concepcions alternatives
més freqüents i que alhora sigui capaç d'anticipar on i quan els aprenentatges dels
seus alumnes no es corresponen amb el que pretén ensenyar, estarà ben preparat per evitar o
modificar algunes d'aquestes concepcions alternatives de la química.
Article Details
Com citar
Taber, Keith S. “Challenging Misconceptions in the Chemistry Classroom: Resources to Support Teachers”. Educació química, no. 4, pp. 13-20, https://raco.cat/index.php/EduQ/article/view/199238.