Les primeres petjades de l’art modern en la València dels anys 40 i 50

Main Article Content

Felip González Martínez
La postguerra va significar l’exili, extermini i persecució de qualsevol petjada moderna o rastre artístic que s’associï amb la Segona República. Davant d’aquesta premissa, es presenta un estudi sobre els diferents processos i formes creatives, que portaren a terme el redreçament artístic i, la conseqüent connexió artística amb Europa (París), en el context de la ciutat de València dels anys 40 i 50.

Resumen: Las primeras huellas del arte moderno en la Valencia de los años 40 y 50. La postguerra significó el exilio, exterminio y persecución de cualquier huella moderna o rastro artístico que se asociara con la Segunda República. Ante esta premisa, se presenta un estudio sobre los diferentes procesos y formas creativas, que llevaron a cabo la recuperación artística y, la consecuente conexión artística con Europa (París), en el contexto de la ciudad de Valencia en los años 40 y 50.

Abstract: The first traces of modern art in the Valencia of the 1940s and 1950s. The post-war period in Valencia involved exile, extermination and persecution of any modern trace or artistic trail that was associated with the Spanish Second Republic. With this premise, we present a study of the different processes and creative forms which brough about the artistic recovery and, the consequent artistic connection with Europe (Paris), in the context of the city of Valencia in the 1940s and 1950s.
Paraules clau
Art modern, art de postguerra, art valencià, primer franquisme

Article Details

Com citar
González Martínez, Felip. “Les primeres petjades de l’art modern en la València dels anys 40 i 50”. EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat, no. 7, pp. 171-86, https://raco.cat/index.php/EMBLECAT/article/view/339275.