Ramon Casas i Laureà Barrau: crònica d'un viatge a Granada i d'un retrat a Tom Roberts (1883-1884)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Resum:
L’any 1883, Ramon Casas i Laureà Barrau viatjaren a Granada per captar la llum i l’ambient romàntic que desprenia la ciutat. Durant la seva estada coincidiren amb els pintors impressionistes australians John Peter Russell i Tom Roberts amb qui feren bona amistat. Fruit d’aquesta trobada, Casas retratà a Roberts deixant per la posteritat un quadre molt poc conegut dins la producció pictòrica del català. Aquest, conservat actualment a la National Gallery of Victoria d’Austràlia, junt amb les vivències i l’aprenentatge artístic dels protagonistes serà objecte d’estudi en el nostre article.
Resumen:
Ramón Casas y Laureano Barrau: crónica de un viaje a Granada y de un retrato a Tom Roberts (1883-1884)
En 1883, Ramón Casas y Laureano Barrau viajaron a Granada para captar la luz y el ambiente romántico que desprendía la ciudad. Durante su estancia coincidieron con los pintores impresionistas australianos John Peter Russell y Tom Roberts con quienes trabaron una buena amistad. A raíz de este encuentro, Casas retrató a Roberts dejando para la posteridad un cuadro muy poco conocido dentro de la producción pictórica del catalán. Este, conservado actualmente en la National Gallery of Victoria de Australia, junto a las vivencias y el aprendizaje artístico de los protagonistas será objeto de estudio en nuestro artículo.
Abstract:
Ramon Casas and Laureano Barrau: chronicle of a trip to Granada and a portrait of Tom Roberts (1883-1884)
In 1883, Ramon Casas and Laureano Barrau travelled to Granada in order to capture the light and the romantic atmosphere of the city. During their stay they met the Australian impressionist painters John Peter Russell and Tom Roberts, with whom they became friends. Because of this friendship, Ramon Casas painted a portrait of Roberts, and bequeathed a very little-known canvas. This painting, nowadays kept at the National Gallery of Victoria in Australia, as well as the experiences and the artistic learning of these artists, will be analysed in our paper.
Article Details
(c) Emblecat Edicions, 2022
Articles més llegits del mateix autor/a
- Sebastià Sánchez Sauleda, Religió i mitologia al tombant de segle: l'obra pictòrica d'Aleix Clapés (1846-1920) , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 2 (2013)
- Clara Beltrán Catalán, Sebastià Sánchez Sauleda, Foyer: una desconocida revista de espectáculos en torno a 1910 , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 5 (2016)
- Sebastià Sánchez Sauleda, Un bust-retrat de Ramon Amadeu: Ismael Smith i la decoració del Museu d'Art Decoratiu i Arqueològic de Barcelona (1910) , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 3 (2014)
- Sebastià Sánchez Sauleda, Homenatge a Montserrat Gudiol, la primera acadèmica catalana , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 5 (2016)
- Sebastià Sánchez Sauleda, Joan Ponç, revisitat (i mai més silenciat) , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 7 (2018)