Promoció turística i espai urbà a Barcelona. Perspectiva històrica i revisió crítica, 1900-1936
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Agustín Cócola Gant
Universidade de Lisboa. Centro de Estudos Geográficos
University of Cardiff. School of Planning and Geography
Saida Palou Rubio
Universitat de Girona
El turisme ha adquirit un valor estratègic en la conformació urbana, urbanística i monumental de Barcelona, ja que constitueix un pretext per al seu disseny, canvi i projecció. El present article destaca l’existència de vincles històrics entre la promoció turística entesa com a factor de competitivitat i atracció de capital i la seva influència en la configuració urbana de Barcelona. Els inicis d’aquest planejament se situen a principis del segle XX, en un escenari marcat per importants canvis polítics, econòmics i socioculturals. La construcció turística de Barcelona va ser plantejada en el marc d’una ideologia hegemònica, burgesa, que prioritzava els principis estètics i els valors culturals com a eixos d’aquest discurs, de manera que l’ordenació urbanística i la construcció monumental de la ciutat van ser requisits i, alhora, resultats d’aquesta estratègia.
Paraules clau
Barcelona, turisme, urbanisme, història, imatge urbana
Article Details
Com citar
Cócola Gant, Agustín; and Palou Rubio, Saida. “Promoció turística i espai urbà a Barcelona. Perspectiva històrica i revisió crítica, 1900-1936”. Documents d’Anàlisi Geogràfica, vol.VOL 61, no. 3, pp. 461-82, https://raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/298597.
Biografia de l'autor/a
Saida Palou Rubio, Universitat de Girona
Dra en Antropologia Social i Cultural per la Universitat de Barcelona
Personal Docent i Investigador a la Universitat de Girona