Promoció turística i espai urbà a Barcelona. Perspectiva històrica i revisió crítica, 1900-1936

Main Article Content

Agustín Cócola Gant
Saida Palou Rubio
El turisme ha adquirit un valor estratègic en la conformació urbana, urbanística i monumental de Barcelona, ja que constitueix un pretext per al seu disseny, canvi i projecció. El present article destaca l’existència de vincles històrics entre la promoció turística entesa com a factor de competitivitat i atracció de capital i la seva influència en la configuració urbana de Barcelona. Els inicis d’aquest planejament se situen a principis del segle XX, en un escenari marcat per importants canvis polítics, econòmics i socioculturals. La construcció turística de Barcelona va ser plantejada en el marc d’una ideologia hegemònica, burgesa, que prioritzava els principis estètics i els valors culturals com a eixos d’aquest discurs, de manera que l’ordenació urbanística i la construcció monumental de la ciutat van ser requisits i, alhora, resultats d’aquesta estratègia.
Paraules clau
Barcelona, turisme, urbanisme, història, imatge urbana

Article Details

Com citar
Cócola Gant, Agustín; and Palou Rubio, Saida. “Promoció turística i espai urbà a Barcelona. Perspectiva històrica i revisió crítica, 1900-1936”. Documents d’Anàlisi Geogràfica, vol.VOL 61, no. 3, pp. 461-82, https://raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/298597.
Biografia de l'autor/a

Saida Palou Rubio, Universitat de Girona

Dra en Antropologia Social i Cultural per la Universitat de Barcelona

Personal Docent i Investigador a la Universitat de Girona