Investigar les representacions de la Didàctica de les Ciències Socials en la formació de mestres: El cas de l'Educació Infantil

Main Article Content

Diego García Monteagudo

L’objectiu d’aquest estudi és analitzar les representacions que tenen 134 estudiants del Grau de Mestre d’Educació Infantil sobre la Didàctica de les Ciències Socials per conèixer els elements que intervindran en les seves futures pràctiques docents. Aquest treball es divideix en dues parts. A la primera, s’exposarà el marc teòric, dividit en dos subapartats. D’una banda, se sintetitzaran els trets més rellevants de la Didàctica de les Ciències Socials i el seu ensenyament, centrant-se en l’Educació Infantil. De l’altra, s’argumentarà sobre la teoria de les representacions socials com enfocament teòric i metodològic per desenvolupar una praxi didàctica que fomenti la investigació i la reflexió del futur professorat. A la segona part, s’explicarà el mètode de treball i els resultats principals, que evidencien un canvi de representació sobre les Ciències Socials i la seva utilitat posterior a la docència en Educació Infantil, que es plasma en les temàtiques de les seves propostes didàctiques. Finalment, les conclusions recopilen les idees més rellevants i algunes propostes per investigar en el futur sobre la formació docent.

Paraules clau
representacions, didàctica de les ciències socials, educació infantil, formació docent

Article Details

Com citar
García Monteagudo, Diego. “Investigar les representacions de la Didàctica de les Ciències Socials en la formació de mestres: El cas de l’Educació Infantil”. Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas, no. 10, pp. 144-62, https://raco.cat/index.php/Didacticae/article/view/393275.