Procés de creació d’un protocol d’anàlisi de rutes literàries des de la perspectiva de la recerca de Didàctica de la Literatura

Main Article Content

Joan Marc Ramos Sabaté
Margarida Prats Ripoll

Aquest article, que parteix de diverses activitats de recerca i d’innovació docent en què han participat els autors que el signen, s’ubica en l’àmbit de la recerca de la didàctica de la literatura, concretament, en la creació de protocols d’observació per tal de validar pràctiques docents innovadores. S'hi presenta el procés d’elaboració d’un protocol d’anàlisi de rutes literàries en una sèrie de moments diferenciats: la creació de rutes adreçades a diversos cicles educatius, les reflexions a l’entorn de les valoracions de l’alumnat que hi ha participat i els resultats de la prova pilot de validació del protocol. 

A partir de la consulta bibliogràfica sobre rutes literàries didàctiques, hem pogut constatar que, fins avui, s’han presentat múltiples propostes i experiències d’ús d’aquest recurs educatiu, però s’ha fet evident que no s’hi ha indagat des de l’òptica de la recerca en l’educació literària. Per això, considerem que l’interès d’aquest article rau en l’aportació d’un instrument de treball que permet fer el pas de la innovació docent a la recerca en la didàctica de la literatura.

Paraules clau
didàctica de la literatura, rutes literàries, espai literaturitzat, formació inicial, formació permanent

Article Details

Com citar
Ramos Sabaté, Joan Marc; and Prats Ripoll, Margarida. “Procés de creació d’un protocol d’anàlisi de rutes literàries des de la perspectiva de la recerca de Didàctica de la Literatura”. Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas, no. 5, pp. 99-114, https://raco.cat/index.php/Didacticae/article/view/353681.