Els ABJ en l’aula de FOL
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Entenem que l’Aprenentatge Basat en el Joc (ABJ), és una estratègia pedagògica efectiva. Aquesta efectivitat la podem associar a que jugant aconseguim resultats més alts gràcies a l’estat de relaxació i atenció que es produeix. El joc és un recurs molt valuós en aquest procés d’ensenyament aprenentatge . Els nous estudis sobre neuroeducació mostren com el joc contribueix a crear una experiència que motiva i estimula tant a l’alumnat com al professorat. El cervell adquireix aprenentatge de forma més eficient si l’alumnat està motivat. Utilitzant el joc podem conèixer multitud d’inquietuds del nostre alumnat, i quin és el millor enfocament per al seu aprenentatge. A més a més, es una bona forma de divertir-se aprenent i indirectament, aconseguir que l’aprenentatge perdure més. Aquest és un aspecte bàsic que no s’ha aconseguit amb altres metodologies més tradicionals. A tots en agrada jugar, però no és fàcil utilitzar o crear jocs adaptats al mòdul de FOL, amb tan gran varietat de continguts i/o criteris d’aprenentatge. Per això tot el professorat de l’especialitat de FOL tenim el repte d’innovar amb la creació de jocs relacionats amb l’àmbit laboral.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Júlia Sisternes Alacot, Los Story Cubes en el aula de FOL , DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia: Núm. 41 (2023): Junio
- Júlia Sisternes Alacot, El Hackathon , DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia: Núm. 42 (2024): Junio
- Júlia Sisternes Alacot, La nómina como recurso educativo , DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia: Núm. 42 (2024): Junio
- Júlia Sisternes Alacot, Dominó FOL , DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia: Núm. 42 (2024): Junio
- Júlia Sisternes Alacot, Hundir el contrato , DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia: Núm. 42 (2024): Junio