Els ABJ en l’aula de FOL

Main Article Content

Júlia Sisternes Alacot

Entenem que l’Aprenentatge Basat en el Joc (ABJ), és una estratègia pedagògica efectiva. Aquesta efectivitat la podem associar a que jugant aconseguim resultats més alts gràcies a l’estat de relaxació i atenció que es produeix. El joc és un recurs molt valuós en aquest procés d’ensenyament aprenentatge . Els nous estudis sobre neuroeducació mostren com el joc contribueix a crear una experiència que motiva i estimula tant a l’alumnat com al professorat. El cervell adquireix aprenentatge de forma més eficient si l’alumnat està motivat. Utilitzant el joc podem conèixer multitud d’inquietuds del nostre alumnat, i quin és el millor enfocament per al seu aprenentatge. A més a més, es una bona forma de divertir-se aprenent i indirectament, aconseguir que l’aprenentatge perdure més. Aquest és un aspecte bàsic que no s’ha aconseguit amb altres metodologies més tradicionals. A tots en agrada jugar, però no és fàcil utilitzar o crear jocs adaptats al mòdul de FOL, amb tan gran varietat de continguts i/o criteris d’aprenentatge. Per això tot el professorat de l’especialitat de FOL tenim el repte d’innovar amb la creació de jocs relacionats amb l’àmbit laboral.

Paraules clau
Joc, Aprenentatge eficient, Eina pedagògica, Rol professorat, Creativitat, Innovació, Motivació

Article Details

Com citar
Sisternes Alacot, Júlia. “Els ABJ en l’aula de FOL”. DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia, no. 41, https://raco.cat/index.php/DIM/article/view/417321.