Programa experimental per al foment de l'ús de llibres de text en dispositius electrònics : estudi d'un cas
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Rosa Maria Nadal Roig
Claudia Grau Rubio
Universitat de Valencia
L'aparició al mercat de les tauletes digitals ha marcat un abans i un després en l'ensenyament. Aquesta eina tecnològica es perfila com un recurs
innovador de cara a la seua utilització educativa. I, com tots sabem, l'escola no pot quedar-se al marge d'aquesta revolució tecnològica. Analitzar
l'impacte sobre l'alumnat de l'ús de les tauletes digitals, extraure els seus avantatges i inconvenients i generar idees sobre el seu ús ens pot
portar a una educació de qualitat. En aquest article s’analitza la posada en pràctica d’aquest nou projecte anomenat Programa experimental per al foment de l'ús de llibres de text en dispositius electrònics anomenats tauletes digitals en un centre de titularitat pública de la Comunitat Valenciana. L’objectiu principal és descobrir a través de l’observació i participació directa aquest nou recurs, així com el canvi de metodologia que suposa. A més a més, també es pretén fer una avaluació a través d’una enquesta als 18 alumnes participants del programa, així com una entrevista oberta al professor implicat i a la secretària del centre per tal de conèixer les seues opinions i valoracions sobre el programa; opinions
que han sigut molt positives per totes les parts, tant pels alumnes com pel professorat i l’equip directiu.
innovador de cara a la seua utilització educativa. I, com tots sabem, l'escola no pot quedar-se al marge d'aquesta revolució tecnològica. Analitzar
l'impacte sobre l'alumnat de l'ús de les tauletes digitals, extraure els seus avantatges i inconvenients i generar idees sobre el seu ús ens pot
portar a una educació de qualitat. En aquest article s’analitza la posada en pràctica d’aquest nou projecte anomenat Programa experimental per al foment de l'ús de llibres de text en dispositius electrònics anomenats tauletes digitals en un centre de titularitat pública de la Comunitat Valenciana. L’objectiu principal és descobrir a través de l’observació i participació directa aquest nou recurs, així com el canvi de metodologia que suposa. A més a més, també es pretén fer una avaluació a través d’una enquesta als 18 alumnes participants del programa, així com una entrevista oberta al professor implicat i a la secretària del centre per tal de conèixer les seues opinions i valoracions sobre el programa; opinions
que han sigut molt positives per totes les parts, tant pels alumnes com pel professorat i l’equip directiu.
Article Details
Com citar
Nadal Roig, Rosa Maria; and Grau Rubio, Claudia. “Programa experimental per al foment de l’ús de llibres de text en dispositius electrònics : estudi d’un cas”. DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia, no. 31, pp. 1-21, https://raco.cat/index.php/DIM/article/view/291532.