Evolució de les audiències de la televisió de proximitat: el cas de La Xarxa abans i després de la pandèmia
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Josep Lluís Micó
Joan Sabaté Salazar
Alba Sabaté Gauxachs
Verónica Israel Turín
Els responsables de les televisions locals sempre han sabut que l’impacte en la seva comunitat de referència era tan o més rellevant que el dels mitjans de més abast, però la dificultat del mesurament de les seves audiències ho feia difícil de demostrar quantitativament. Gràcies a l’anàlisi de les dades de les televisions connectades (HbbTV) de La Xarxa és possible quantificar l’impacte de les televisions locals de manera precisa. A l’estudi s’han seleccionat diferents moments rellevants de l’actualitat des de gener de 2020 fins a gener de 2021, en el context de tres períodes derivats de les mesures sanitàries per aturar l’expansió de la covid-19: els mesos previs al confinament domiciliari, el període de confinament i l’inici de l’anomenada nova normalitat. L’estudi destaca com l’audiència s’adreça a les televisions locals en moments de crisi de més proximitat territorial o quan aquests poden tenir més impacte en la seva quotidianitat.
Paraules clau
televisors connectats, audiències locals, mesurament d’audiències, HbbTV, La Xarxa,
covid-19.
Article Details
Com citar
Micó, Josep Lluís et al. “Evolució de les audiències de la televisió de proximitat: el cas de La Xarxa abans i després de la pandèmia”. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, vol.VOL 40, no. 1, pp. 121-64, https://raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/429875.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Josep Lluís Micó, Joan Sabaté Salazar, Alba Sabaté Gauxachs, Verónica Israel Turín, Evolució de les audiències de la televisió de proximitat: el cas de La Xarxa abans i després de la pandèmia , Comunicació: revista de recerca i d'anàlisi: 40 (1) : maig 2023