Guerra i ús polític del vídeo a Instagram: l’estratègia del president Zelenski en el conflicte Ucraïna-Rússia

Main Article Content

Maite Plazas Olmedo
Pablo López Rabadán
La figura del president ucraïnès Volodímir Zelenski ha aconseguit una notable repercussió internacional arran de l’esclat de la guerra entre Rússia i Ucraïna el febrer del 2022. Un dels factors que ho ha propiciat ha estat la gestió efectiva de la seva imatge a Instagram. Per això, aquest treball aprofundeix en l’estratègia comunicativa de Zelenski en aquesta plataforma a través de l’anàlisi dels seus vídeos durant el primer mes del conflicte. La mostra la formen 142 vídeos publicats al seu perfil personal i se’n revisa el format, l’impacte i el nivell d’espectacularització. El president d’Ucraïna utilitza el vídeo de manera preferent i difon dos tipus de formats: discursos professionalitzats per reforçar la imatge d’home d’estat i testimonis (autofotos —selfies—) per mostrar-se proper al poble, que generen interès en l’audiència. S’observen trets d’espectacularització política en la gestió estratègica de l’espontaneïtat o l’elevada personalització del líder.
Paraules clau
comunicació política, xarxes socials, vídeo, Instagram, espectacularització, Zelenski.

Article Details

Com citar
Plazas Olmedo, Maite; and López Rabadán, Pablo. “Guerra i ús polític del vídeo a Instagram: l’estratègia del president Zelenski en el conflicte Ucraïna-Rússia”. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, vol.VOL 40, no. 1, pp. 73-99, https://raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/429873.