La comunicació de la responsabilitat social corporativa de les empreses espanyoles sostenibles de l’índex FTSE4Good IBEX: estudi de la seva informació no financera a partir de la Llei 11/2018, de 28 de desembre

Main Article Content

Ileana Zeler
Andrea Oliveira Dos Santos
Mireia Bosch Casellas
La Llei 11/2018, de 28 de desembre, en matèria d’estats no financers i diversitat a Espanya, obliga les empreses a divulgar informes sobre la seva responsabilitat social corporativa (RSC). La present recerca estudia el compliment normatiu de les deu empreses amb més capitalització de l’índex borsari d’inversió sostenible FTSE4Good IBEX. L’estudi presenta una anàlisi sobre el nivell de jerarquització dels informes de RSC divulgats en les pàgines web corporatives, el format i extensió dels informes de RSC, i la comunicació de les polítiques específiques, els resultats de les mesures adoptades i els riscos identificats associats a les dimensions de RSC presentades en la Llei 11/2018. Els resultats suggereixen que les empreses tenen un compromís amb el compliment normatiu de la Llei, però comuniquen de manera desigual i limitada el seu impacte en la societat.
PARAULES CLAU: comunicació corporativa, responsabilitat social corporativa, comunicació digital, informació no financera, Llei 11/2018.

Article Details

Com citar
Zeler, Ileana et al. “La comunicació de la responsabilitat social corporativa de les empreses espanyoles sostenibles de l’índex FTSE4Good IBEX: estudi de la seva informació no financera a partir de la Llei 11/2018, de 28 de desembre”. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, vol.VOL 38, no. 2, pp. 29-49, https://raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/394260.
Biografies de l'autor/a

Ileana Zeler, Universitat Autònoma de Barcelona

Professora Serra Húnter Fellow del Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Andrea Oliveira Dos Santos, Universitat de Girona

Professora Serra Húnter Fellow del Departament de Filologia i Comunicació de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona.

Mireia Bosch Casellas, Universitat de Girona

Grau de Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat de Girona.