Ús acadèmic de les TIC a la universitat: innovació docent en comunicació i art

Main Article Content

Violeta Izquierdo Expósito
Marina Fernández Maestre
La universitat, com a agent formador dels futurs professionals en tots els àmbits del coneixement, ha d’afrontar el repte de l’ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació. L’ús reflexiu i constructiu de les TIC permet desenvolupar i activar estratègies metodològiques en entorns virtuals d’ensenyament que promouen una nova actitud de l’estudiant de cara a l’aprenentatge. El present treball pretén compartir l’experiència de la implementació d’un cas pràctic d’innovació a la universitat en l’àmbit de la comunicació i l’art. Una pràctica educativa desenvolupada durant tres cursos, en els quals s’ha produït l’ocupació didàctica de les TIC i l’ús acadèmic de les xarxes socials. Aquesta investigació ha demostrat la importància de la competència digital i la creativitat dels professors en aquest procés, i la motivació i l’interès generats en els estudiants cap a la integració i l’ús d’aquestes eines en el camp de la formació universitària.
PARAULES CLAU: innovació, TIC, educació, universitat, comunicació, art.

Article Details

Com citar
Izquierdo Expósito, Violeta; and Fernández Maestre, Marina. “Ús acadèmic de les TIC a la universitat: innovació docent en comunicació i art”. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, vol.VOL 37, no. 1, pp. 95-113, https://raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/387162.
Biografies de l'autor/a

Violeta Izquierdo Expósito, Universitat Complutense de Madrid

Professora titular del Departament de Periodisme i Comunicació Global de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense de Madrid.

Marina Fernández Maestre, Universitat Complutense de Madrid

Doctoranda del Departament de Periodisme i Comunicació Global de la Facultat de Ciències de la Informació de laUniversitat Complutense de Madrid.