L'ús de la netnografia com a eina metodològica per a l'anàlisi de comunitats virtuals de marca: el cas d'Estrella Damm

Main Article Content

Cristina Martorell Castellano
Carolina Serra Folch
Aquest article presenta una tècnica d'investigació útil per analitzar comunitats virtuals
de marca: la netnografia. A més de descriure les característiques, els usos, les limitacions
i les consideracions ètiques d'aquesta tècnica d'investigació, es proposa un model
funcional per a l'anàlisi netnogràfica de comunitats de marca virtuals, que s'aplica a
l'anàlisi de la comunitat d'Estrella Damm a la xarxa social Facebook en dos moments
concrets juny del 2012 i maig del 2017 per constatar quina n'ha estat l'evolució. Es
conclou que, en els darrers cinc anys, la marca ha reformulat i millorat notablement la
seva estratègia digital, en tant que es percep una clara aposta per la creació de
continguts originals per als seus canals digitals i per la participació proactiva en les
converses amb els membres de la seva comunitat, cosa que no s'apreciava en l'anàlisi
netnogràfica duta a terme l'any 2012.

Article Details

Com citar
Martorell Castellano, Cristina; and Serra Folch, Carolina. “L’ús de la netnografia com a eina metodològica per a l’anàlisi de comunitats virtuals de marca: el cas d’Estrella Damm”. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, vol.VOL 35, pp. 67-82, https://raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/355930.