La funció de l’artista en el pensament romàntic alemany
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Carles Rius Santamaria
Universitat de Barcelona
Els orígens de la funció de l’artista en el Romanticisme alemany es remunten al concepte de Bildung de la mística medieval alemanya, a la seva idea de Déu com a procés de desenvolupament. Amb l’Sturm und Drang aquesta representació va prendre la forma d’una filosofia de la història que situà al geni artista com a col•laborador principal en el procés de la Creació. Els primers romàntics van concretar aquestes idees formant cercles, organitzant activitats i divulgant els seus escrits. I Schelling les va conceptualitzar en una filosofia. Aquest pensament romàntic ha tingut una continuïtat que es pot rastrejar en la filosofia i l’art contemporanis; també en alguns epígons catalans.
Article Details
Com citar
Rius Santamaria, Carles. “La funció de l’artista en el pensament romàntic alemany”. COMPRENDRE: Revista catalana de filosofia, vol.VOL 13, no. 2, pp. 105-31, https://raco.cat/index.php/Comprendre/article/view/270918.
Drets
Drets d'autor
La revista Comprendre es publica en accés obert sota la llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual (by-nc-sa): No es permet un ús comercial de l’obra original ni de les possibles obres derivades, la distribució de les quals s’ha de fer amb una llicència igual a la que regula l’obra original.