Classes sense nombre: evidència en rus
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Olga Borik
Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)
M.Teresa Espinal
Universitat Autònoma de Barcelona
Tal com es discuteix a la bibliografia descriptiva i formal, les expressions nominals del rus que fan referència a classes poden aparèixer en singular o en plural (Chierchia 1998; Doron 2003; Dayal 2004). La contribució principal d’aquest article és argumentar que les expressions que fan referència a classe i que són morfològicament singulars són sintagmes nominals sense nombre gramatical. Dit amb altres paraules, argumentem que la millor manera d’analitzar aquestes expressions, a les quals ens referim amb el terme de classes definides, seguint la proposta terminològica de Borik i Espinal (2012, 2015), és postulant unes estructures nominals que no tenen Nombre ni sintàctic ni semàntic. Basem la nostra anàlisi en el postulat teòric que, semànticament, el Nombre és un operador que realitza propietats de classes en propietats d’objectes i que les classes definides no activen aquest operador. Mostrem de quina manera l’anàlisi que proposem per a les classes definides també permet d’explicar les peculiaritats en l’ordre de mots que trobem en rus en les expressions que fan referència a classes modificades.
Article Details
Com citar
Borik, Olga; and Espinal, M.Teresa. “Classes sense nombre: evidència en rus”. Catalan Journal of Linguistics, vol.VOL 19, pp. 231-60, doi:10.5565/rev/catjl.299.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Olga Borik, Quan l’(im)perfectiu és perfet (i quan no ho és) , Catalan Journal of Linguistics: Vol. 17 (2018): El volum (del) perfet
- Boban Arsenijević, Olga Borik, Gènere i nombre en el domini nominal: una introducció , Catalan Journal of Linguistics: Vol. 19 (2020): Gènere i nombre en el domini nominal