La Publicitat durant la Guerra Civil (1936-1939). Periodisme entre dos focs

Main Article Content

Josep M. Figueres
L'article s'ocupa de la situació de La Publicitat durant el període bèl·lic de
1936 a 1939 exposant, a través del mateix periòdic i de bibliografia específica,
una panoràmica del contingut, des de la perspectiva periodística, no pas política,
i de la història del diari en el període citat. La recerca, tot i l'absència de la
documentació interior del periòdic, s'articula a partir de les dades del mateix
diari i de les fonts de l'època i bibliografia. Es fa esment de la situació complexa
del periòdic davant els atacs del franquisme fou bombardejat i va ser l'únic
periòdic barceloní que patí aquests efectes devastadors i de l'anarquisme faista,
que assassinà un redactor i n'amenaçà d'altres. S'ha fixat així l'atenció en
vint-i-un dels trenta mesos de vida del periòdic per intentar conèixer la història
tot aportant dades sobre redactors, col·laboradors i de contingut, per la qual
cosa és un treball similar metodològicament al realitzat sobre un altre periòdic
estudiat del període, La Veu de Catalunya.

Article Details

Com citar
Figueres, Josep M. “<i>La Publicitat</i> durant la Guerra Civil (1936-1939). Periodisme entre dos focs”. Butlletí de la Societat Catalana d’Estudis Històrics, vol.VOL 29, pp. 131-68, https://raco.cat/index.php/ButlletiSCEH/article/view/347707.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>