El pintor Agustí Rigalt i Cortiella (Barcelona, 1836-1899) i les arts aplicades
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Lluïsa Amenós
Santi Barjau
Victoria Durá Ojea
Núria Gil Farré
El present article pretén donar a conèixer la figura d’Agustí Rigalt i Cortiella (Barcelona, 1836-1899), artista que compaginà la feina de pintor amb la de professional de les arts aplicades. Es tracta d’un treball coral realitzat pels historiadors de l’art Lluïsa Amenòs, Santi Barjau, Victoria Durá i Núria Gil, que sorgí fa uns anys, arran de la identificació com a obres d’Agustí d’uns dibuixos decoratius que es conserven a l’Arxiu Històric de la Ciutat, als quals hi sumen ara els que hi ha a la RACBASJ. La manca de publicacions i de notícies sobre l’artista, així com la qualitat de les peces, van motivar aquest estudi, que presentem en tres parts: 1. Aproximació biogràfica, 2. Agustí Rigalt projectista de vitralls i 3. Catàleg dels dibuixos conservats a la RACBASJ i a l’Arxiu Històric de la Ciutat.
Paraules clau: Agustí Rigalt / pintura segle XIX / arts decoratives segle XIX / dibuix / disseny / forja / ceràmica / vitrall / enteixinat.
Paraules clau: Agustí Rigalt / pintura segle XIX / arts decoratives segle XIX / dibuix / disseny / forja / ceràmica / vitrall / enteixinat.
Article Details
Com citar
Amenós, Lluïsa et al. “El pintor Agustí Rigalt i Cortiella (Barcelona, 1836-1899) i les arts aplicades”. Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, pp. 69-101, https://raco.cat/index.php/ButlletiRACBASJ/article/view/292389.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Lluïsa Amenós, Reixeria gòtica a la catedral de Barcelona , Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi: 2005: Vol.: 19
- Victoria Durá Ojea, Carmen Pena López (ed.), Centro y periferia en la modernización de la pintura española, 1880-1918. Ministerio de Cultura, Ambit Servicios Editoriales. Barcelona, 1993 , Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi: 1993: Vol.: 7-8
- Lluïsa Amenós, Gabriel Martínez Ferrà, Fonts per a l'estudi de les arts del ferro aplicades a l'arquitectura en època medieval , Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi: 2004: Vol.: 18
- Victoria Durá Ojea, Bonaventura Bassegoda i Hugas (ed.), La col·lecció Raimon Casellas. Dibuixos i gravats del Barroc al Modernisme del Museu Nacional d'Art de Catalunya. MNAC. Madrid, 1992 (ed. en castellano, Museo del Prado, Madrid, 1993) , Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi: 1993: Vol.: 7-8
- Lluïsa Amenós, Hostiers, bacines, encensers i campanetes del Museu de Lleida, diocesà i comarcal , Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi: 2007: Vol.: 21
- Lluïsa Amenós, El patrimoni moble del col·legi de mestres manyans, armers i agullers conservat als museus de Barcelona , Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi: 2003: Vol.: 17
- Lluïsa Amenós, Aportacions a l'estudi de la col·lecció d'objectes de ferro del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona: la porta ferrada romànica procedent de Sant Climenç de Ramells , Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi: 2001: Vol.: 15
- Victoria Durá Ojea, Los Premios de Pintura del concurso general de la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando. Año 1831 , Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi: 1993: Vol.: 7-8
- Victoria Durá Ojea, Jordan, William B. ; Cherry, Peter: Spanish still life from Velazquez to Goya. National Gallery Publications, London, 1995. (Ed. en castellano, Ed. El Viso, Madrid, 1995) , Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi: 1995: Vol.: 9
- Lluïsa Amenós, Un rellotge comtoise del Museu Romàntic Can Papiol de Vilanova i La Geltrú , Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi: 1999: Vol.: 13