El tambor oculto en el cuatro: la melodización de ritmos y la etnicidad cimarroneada en la caribeña cultura de la contraplantación
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Ángel G. Quintero Rivera
Article Details
How to Cite
Quintero Rivera, Ángel G. “El tambor oculto en el cuatro: la melodización de ritmos y la etnicidad cimarroneada en la caribeña cultura de la contraplantación”. Boletín americanista, no. 42, pp. 87-106, https://raco.cat/index.php/BoletinAmericanista/article/view/98589.
Rights
Copyright
The author publishing in this journal agrees to the following terms.
a. Author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work.
b. Texts will be disseminated under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivative licence, which allows the work to be shared with third parties, provided that they acknowledge authorship, their initial publication in this journal, and the terms of the licence. It is not permitted to make commercial use of the work nor to distribute derivative works without the copyright holder's explicit permission.
Most read articles by the same author(s)
- Ángel G. Quintero Rivera, ¡Salsa, sabor y control! Sociología de la música "tropical", México, 1998, Siglo XXI, 390 , Boletín americanista: 2000: Núm.: 50
- Ángel G. Quintero Rivera, Vírgenes, magos y escapularios. Imaginería, etnicidad y religiosidad popular en Puerto Rico , Boletín americanista: 1999: Núm.: 49
- Ángel G. Quintero Rivera, La inclusión desde la exclusión. Expresiones democráticas del legado cultural cimarrón. , Boletín americanista: 2010: Núm.: 61