Bibliotecaris i innovació docent: l'oportunitat dels plans tutorials i els treballs de fi de grau

Main Article Content

Nieves González Fernández-Villavicencio
Juan Antonio Barrera Gómez
Eloisa Saen de Casas
Víctor M. Moya-Orozco
El paper del bibliotecari docent universitari no ha estat mai ben definit i l'èxit de la seva activitat es veu condicionat per la relació de col·laboració amb el professorat, el seu reconeixement i nivell d'implicació i la participació en la innovació docent. Els plans tutorials i els tallers per elaborar els treballs de fi de grau que estan posant en marxa les universitats poden representar una oportunitat per a l'aprenentatge de les competències de gestió de la informació dels alumnes universitaris i de consolidació i evidència del paper formador i de tutela dels bibliotecaris, aliats dels estudiants. En aquest article es presenten dos exemples de planificació i intervenció docent de bibliotecaris de la Universidad de Sevilla en els plans tutorials dels seus centres respectius, la Facultad de Económicas y Empresariales i la Facultad de Ciencias de la Educación. Els resultats obtinguts demostren que la integració de la formació en competències informacionals o digitals que imparteixen els bibliotecaris en aquests plans ofereix molts beneficis, no només per a l'aprenentatge de l'estudiant i l'excel·lència de les universitats, sinó també per refermar el paper del bibliotecari formador.
Paraules clau
Ensenyament universitari, Bibliotecaris, Gestió de la informació, Alfabetització en informació, Mètodes d'ensenyament i aprenentatge, Universidad de Sevilla

Article Details

Com citar
González Fernández-Villavicencio, Nieves et al. “Bibliotecaris i innovació docent: l’oportunitat dels plans tutorials i els treballs de fi de grau”. BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, no. 36, https://raco.cat/index.php/BiD/article/view/312769.

Articles més llegits del mateix autor/a