Learner expectations and satisfaction in a US-Spain intercultural telecollaboration project

Main Article Content

Ana Gimeno

L'enfocament d'aquest article és l'anàlisi de dades recollides després de realitzar un projecte de tele-col·laboració al llarg d'un semestre amb 12 estudiants avançats d'espanyol provinents d'una universitat mitjana de la costa atlàntica dels EUA i 12 estudiants de nivell intermedi-alt d'anglès d'una universitat tècnica a Espanya. Les dades es van recollir mitjançant un qüestionari sobre les expectatives dels alumnes al principi del projecte i una enquesta final que buscava informació detallada sobre la satisfacció de l'alumne per tal d'implementar millores en projectes posteriors. L'anàlisi en profunditat de les dades posa de manifest els beneficis i els desafiaments percebuts del projecte de tele-col·laboració intercultural. Hi va evidència que els estudiants estan molt oberts per discutir qüestions interculturals multifacètiques i per col·laborar amb companys d'un context cultural diferent. Les enquestes també suggereixen que els beneficis esperats pels estudiants s'alineen amb els seus beneficis declarats després de dur a terme el projecte, la qual cosa ens porta a creure que s’han reduït al mínim possibles frustracions i problemes de comunicació.

Paraules clau
tele-col·laboració, intercanvis interculturals, expectatives de l'aprenent, satisfacció de l'aprenent, Anglès com a Llengua Estrangera, Espanyol com a Llengua Estrangera.

Article Details

Com citar
Gimeno, Ana. “Learner expectations and satisfaction in a US-Spain intercultural telecollaboration project”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 11, no. 3, pp. 5-38, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/341953.