Joves enfrontant el repte de llegir i interpretar un món digital

Main Article Content

Jordi Castellví Mata
Breogán Tosar Bacarizo
Antoni Universitat Autònoma de Barcelona Santisteban Fernández

L'educació per una ciutadania crítica ha de considerar el context global i digital en què vivim. Els mitjans digitals y els processos globals repercuteixen decisivament en la vida diària de la ciutadania. Tanmateix, els programes d'alfabetització digital rarament van més enllà de l'ensenyament d'habilitats tecnològiques. De manera similar, les aproximacions a la formació del pensament crític se centren en el desenvolupament d'habilitats cognitives, ometent el pes dels valors i les emocions en la presa de decisions de la ciutadania. Aquesta investigació analitza les narracions i reflexions d'estudiants d'educació secundària espanyols sobre dues publicacions a Twitter que presenten informació esbiaixada per promoure actituds no democràtiques. Els resultats mostren que la majoria dels estudiants estan lluny de ser crítics amb la informació que llegeixen a internet, i fàcilment cauen en la defensa de discursos no democràtics.

Paraules clau
Discursos no democràtics, Literacitat crítica digital, Pensament crític, Valors democràtics

Article Details

Com citar
Castellví Mata, Jordi et al. “Joves enfrontant el repte de llegir i interpretar un món digital”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 14, no. 2, p. e905, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/394717.