Diseño y fiabilidad de un cuestionario sobre la comprensión auditiva/audiovisual
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Juan Carlos Casañ Núñez
Universitat Politècnica de València
Aquest treball forma part d'una investigació mixta multifase que explora la utilització de preguntes de comprensió audiovisual integrades al vídeo en forma de subtítols i sincronitzades amb els fragments pertinents per a l'aprenentatge de llengües estrangeres. L'objectiu principal de l'article és comunicar el disseny i la fiabilitat test-retest d'un qüestionari sobre la comprensió auditiva/audiovisual per a estudiants adults d'espanyol com a llengua estrangera que seria administrat en estudis posteriors. A més, s'analitzen les respostes dels informants per conèixer algunes de les seves creences i preferències. Vint aprenents van completar el qüestionari en dues ocasions amb un interval de catorze dies. Els resultats indiquen que l'instrument és fiable. Així mateix, la majoria dels participants considera que és important practicar la comprensió auditiva/audiovisual a l'aula i que la imatge del vídeo ajuda a comprendre als interlocutors. Finalment es discuteixen les aplicacions i limitacions de l'estudi.
Paraules clau
Comprensió auditiva, Comprensió audiovisual, Qüestionari, Fiabilitat test-retest, Subtitulació
Article Details
Com citar
Casañ Núñez, Juan Carlos. “Diseño y fiabilidad de un cuestionario sobre la comprensión auditiva/audiovisual”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 10, no. 3, pp. 47-65, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/329365.