Language appropriations, ideologies and identities in bilingual schools in Castilla-La Mancha (Spain)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Alicia Fernández Barrera
Universidad de Castilla-La Mancha
Aquest article aborda les ideologies lingüístiques i identitats a través de les apropiacions de la llengua anglesa en dos prestigiosos centres de secundària bilingües a la Manxa City (pseudònim), que formen part d'una etnografia lingüística en equip duta a terme a la regió de Castella la Manxa (Espanya). Des l'augment exponencial de diferents tipus de programes bilingües (espanyol-anglès), les ideologies lingüístiques que circulen entre les comunitats 'imaginades' com a bilingües a nivell local, així com les identitats bilingües dels agents socials implicats en els centres, s'han transformat en l'era de "la febre del bilingüisme". Prenent l'etnografia lingüística com acostament metodològic empíric per analitzar les pràctiques de CLIL a l'aula i les entrevistes, aquest article explora com es co-construeixen les identitats bilingües en relació amb les polítiques lingüístiques, les ideologies i les apropiacions de l'anglès en els espais institucionals com a marca de distinció, elitisme i prestigi en el mercat local i global.
Paraules clau
Apropiacions, Bilingüisme, Etnografia lingüística, Identitats, Ideologies
Article Details
Com citar
Fernández Barrera, Alicia. “Language appropriations, ideologies and identities in bilingual schools in Castilla-La Mancha (Spain)”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 10, no. 2, pp. 41-58, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/327318.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Alicia Fernández Barrera, An interview with Thomas Morton on CLIL methodology in Spain , Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature: Vol. 11 Núm. 1 (2018): Febrer/març 2018