Ideology, Access, and Status: Spanish-English Bilinguals in the Foreign-Language Classroom

Main Article Content

Michael E. Rolland
L'ensenyament del castellà en els EE.UU. es divideix generalment entre cursos de 'llengua estrangera' per a aprenents sense coneixements previs de l'idioma i cursos 'de llengua d'herència' per a estudiants d'origen llatí /hispà que ja porten alguns coneixements de l'espanyol. Fins ara, pocs estudis han examinat la qüestió dels parlants 'd'herència' inscrits en cursos de tipus 'llengua estrangera.' Per al present estudi, vaig portar a terme entrevistes semiestructurades per explorar les característiques afectives i ideològiques de quatre estudiants bilingües inscrits en cursos elementals d'espanyol com a llengua estrangera. D'acord amb el que suggereix la literatura, trobo que aquests estudiants tenen una opinió pobra de les seves pròpies habilitats en castellà i una forta preferència per la varietat estàndard. Finalment, amb l'esperança de combatre aquestes idees i tendir un pont entre els parlants bilingües i els aprenents de la llengua estrangera, contemplo com es puguin incloure estudiants de trajectòries diverses en la mateixa aula.
Paraules clau
Spanish, heritage language, language ideology, appropriateness, racialization

Article Details

Com citar
Rolland, Michael E. “Ideology, Access, and Status: Spanish-English Bilinguals in the Foreign-Language Classroom”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 9, no. 2, pp. 94-114, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/310694.
Biografia de l'autor/a

Michael E. Rolland, The Graduate Center, City University of New York

Michael E. Rolland is a Ph.D. student in Hispanic Linguistics at the Graduate Center, City University of New York (CUNY). He also has an MA in Mediterranean Studies from Middlebury College (Vermont, USA) and a BA in Italian from the University of Wisconsin-Milwaukee. His work focuses on the sociolinguistics of Spanish in multilingual contexts, especially the United States. He currently teaches Spanish language courses at Brooklyn College (CUNY) and is a research assistant at the Center for Integrated Language Communities, a National Language Resource Center funded by the US Department of Education.