Ayudas en línea para lectura multimodal en lengua extranjera

Main Article Content

John Jiménez
Aquest article descriu un estudi amb un enfocament mixt en el qual estudiants universitaris d'anglès com a llengua estrangera (EFL) van utilitzar ajudes en línia —entre unes altres: diccionari, traductor, síntesi— com estrategias per facilitar a estudiants, amb nivell de principiants en anglès, la comprensió lectura. Es va compilar informació quantitativa i qualitativa a través de la plataforma virtual, i a més a més, es va aplicar qüestionaris semi-estructurats i d'entrevistes. Els resultats mostren que el traductor i el diccionari en línia, van ser les ajudes més utilitzades, al mateix temps que van permetre millorar la comprensió dels textos de multimèdia. Finalment, més de la meitat dels estudiants de tots dos grups van preferir combinar l’ús dels textos multimèdia amb textos impresos, i la majoria d'estudiants va estar d'acord en suggerir l'ús de textos multimèdia en els cursos regulars de competència lectora en anglès.
Paraules clau
Ajudes en línia, Estratègies de lectura, Llengua estrangera

Article Details

Com citar
Jiménez, John. “Ayudas en línea para lectura multimodal en lengua extranjera”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 6, no. 2, pp. 69-92, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/306299.