Transformaciones en el pensamiento de unos profesores universitarios de áreas no lingüísticas sobre la escritura académica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Isabel Martins
Universidad Simón Bolívar (Veneçuela)
Aquest article avança resultats sobre les transformacions en els sistemes de creences, representacions i sabers (Cambra, 2000) sobre l'escriptura acadèmica i la seva pedagogia de tres professors que van realitzar un taller de formació en alfabetització acadèmica a la Universitat Simón Bolívar (Caracas, Veneçuela). Aquesta intervenció formativa va adaptar alguns principis de la tercera generació de la teoria de l'activitat i de l'aprenentatge expansiu (Engeström, 1987; Engeström i Sannino, 2010) i de la teoria dels sistemes de gèneres (Bazerman, 1994). Com investigadora-interventora i subjecte del mateix sistema d'activitat dels informants, interpreto les seves percepcions a partir dels discursos escrits generats abans i després de les sessions de treball planificades ad hoc. L'anàlisi de les dades és interpretativa com el que ofereix la teoria de l'enunciació (Palou, 2008).
Paraules clau
formació professoral, pensament del professor, alfabetització acadèmica, teoria de l'activitat, teoria dels gèneres discursius
Article Details
Com citar
Martins, Isabel. “Transformaciones en el pensamiento de unos profesores universitarios de áreas no lingüísticas sobre la escritura académica”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 7, no. 2, pp. 21-33, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/298195.