La lectura compartida d’un àlbum sense text en una aula d'acollida

Main Article Content

Montserrat Pérez Ventayol
Els àlbums sense text poden ser un material molt adequat per fomentar les produccions orals en la llengua d’aprenentatge de l’alumnat nouvingut. La reconstrucció de la història a partir de les il·lustracions crea un espai propici per a l’elaboració de respostes interpretatives i, en el marc d’una dinàmica de lectura compartida entre tot el grup, es pot generar l’intercanvi i la discussió entre l’alumnat. Aquest article pretén mostrar com el format de lectura compartida d’un àlbum sense text constitueix un bon recurs per al desenvolupament de competències comunicatives en català d’un grup d’alumnes d’una aula d’acollida, ja que promou la participació a l’hora d’interpretar i de donar respostes al que passa a l’àlbum. Les conclusions es basen en un estudi realitzat en una aula d’acollida d’un institut de secundària de l’àrea metropolitana de Barcelona, en el qual un grup de nois i noies van discutir entorn de l’àlbum de El soldadito de plomo de Jörg Müller.

Article Details

Com citar
Pérez Ventayol, Montserrat. “La lectura compartida d’un àlbum sense text en una aula d’acollida”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 3, no. 2, pp. 98-114, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/195859.