L'estetització discursiva del cos femení a la fotografia de Francesca Woodman

Main Article Content

Sergio Casado Chamizo

En aquest estudi ens endinsem a analitzar la presència del “cos femení” en l'obra de Woodman, al mateix temps que anirem dilucidant tot l'entramat teòric que l'artista cerca presentar en les seves fotografies com aquells elements que travessen la mirada social d'aquest determinat cos a partir d'una introducció a la semiologia. Amb això, podrem donar compte de com un conjunt de ressorts interdisciplinaris troba en determinades propostes epistemològiques i estètiques modernes un punt de projecció cap a aquest interès tan marcat, gairebé convertint-se en un fetitxe, com és l'estudi i determinació filosòfica, epistemològica i artística del cos femení. Finalment, proposarem prendre això des del sublim kantià per a entendre com aquesta fotografia juga en un sentit dialèctic i crític amb tot aquest entramat onto-lògic de base i descobrir les propostes que des d'una determinada proposta estètica pot realitzar-se.

Paraules clau
Francesca Woodman, fotografia contemporània, cos, sublim kantià, art i gènere

Article Details

Com citar
Casado Chamizo, Sergio. “L’estetització discursiva del cos femení a la fotografia de Francesca Woodman”. BRAC: Barcelona, Recerca, Art, Creació, vol.VOL 10, no. 2, pp. 48-73, https://raco.cat/index.php/BRAC/article/view/401353.