Muntatges Multiviaris. Les Formes del Laberint al Cinema Experimental i la Videocreació

Main Article Content

Albert , 1979- Alcoz

Analitzar les relacions existents entre el laberint i la creació audiovisual més experimental és el motiu d'aquesta recerca. Percebre els vincles, literals i figurats, que es poden apreciar entre el concepte del laberint i el cinema artístic és el punt de partida d'un text que estudia com la dimensió laberíntica –amb el seu rerefons mitològic, simbòlic i estètic– es manifesta en films d'avantguarda i peces de videocreació. Aquestes pràctiques fílmiques i videogràfiques contribueixen a ampliar la riquesa metafòrica dels dèdals tant visualment com conceptualment. Són obres on els sons i les imatges en moviment revelen maneres inusuals d'acostar-se al laberint, tenint en compte les seves possibilitats tecnològiques. Són peces en format monocanal que innoven desplegant patrons formals inspirats en la complexitat del laberint o instal·lacions audiovisuals de múltiples pantalles que entreveuen relacions interactives amb l'audiència. Aplicant constriccions formals i recorreguts
multicursals, els seus artistes proposen muntatges de lògiques intricades que desperten la curiositat i fomenten la intel·ligència.

Paraules clau
Laberint, cinema d'avantguarda, cinema experimental, videoart

Article Details

Com citar
Alcoz, Albert , 1979-. “Muntatges Multiviaris. Les Formes del Laberint al Cinema Experimental i la Videocreació”. BRAC: Barcelona, Recerca, Art, Creació, vol.VOL 10, no. 2, pp. 4-28, https://raco.cat/index.php/BRAC/article/view/401348.