Romper la brecha digital de género. Factores implicados en la opción por una carrera tecnológica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Naira Sánchez Vadillo
Hospital Universitario de Gran Canaria Dr. Negrín
Octavio Ortega Esteban
Universitat Oberta de Catalunya
Montse Vall-llovera
Universitat Oberta de Catalunya
A Espanya, només el 17% d'estudiants d'informàtica són dones, unas tassa dramàticament similar a la de la resta de països occidentals. El present estudi analitzem com algunes noies superen l'escletxa digital de gènere i s'endinsen activament en un món particularment masculinitzat. Analitzem les històries de vida tecnològica de tres noies estudiants d'informàtica, i s'identifiquen les pràctiques socials que envolten les seves trajectòries vitals amb la tecnologia. S'observa que aquestes noies posseeixen un alt sentiment de competència tecnològica; utilitzen estratègies d'autoaprenentatge, desdenyant l'educació formal en TIC ; i presenten un accentuat gust per les matemàtiques i els processos lògics. Aquests factors podrien procedir d'un entorn familiar favorable a les tecnologies, en què destaca la manca de germans varons que competirien per l'ús d'ordinadors i consoles; i de la seva aficció als videojocs, que constitueixen una porta d'entrada a les TIC, i que incrementa le sseves oportunitats educatives i professionals. A més, s'evidencia que si existeix un entorn familiar protecnològic, els processos d'educació formal poden generar efectes contraproduents en compraració amb la seva capacitat de l'aprenentatge informal en desenvolupar vocacions.
Article Details
Com citar
Sánchez Vadillo, Naira et al. “Romper la brecha digital de género. Factores implicados en la opción por una carrera tecnológica”. Athenea digital, vol.VOL 12, no. 3, pp. 115-28, https://raco.cat/index.php/Athenea/article/view/291556.