Romper la brecha digital de género. Factores implicados en la opción por una carrera tecnológica

Main Article Content

Naira Sánchez Vadillo
Octavio Ortega Esteban
Montse Vall-llovera
A Espanya, només el 17% d'estudiants d'informàtica són dones, unas tassa dramàticament similar a la de la resta de països occidentals. El present estudi analitzem com algunes noies superen l'escletxa digital de gènere i s'endinsen activament en un món particularment masculinitzat. Analitzem les històries de vida tecnològica de tres noies estudiants d'informàtica, i s'identifiquen les pràctiques socials que envolten les seves trajectòries vitals amb la tecnologia. S'observa que aquestes noies posseeixen un alt sentiment de competència tecnològica; utilitzen estratègies d'autoaprenentatge, desdenyant l'educació formal en TIC ; i presenten un accentuat gust per les matemàtiques i els processos lògics. Aquests factors podrien procedir d'un entorn familiar favorable a les tecnologies, en què destaca la manca de germans varons que competirien per l'ús d'ordinadors i consoles; i de la seva aficció als videojocs, que constitueixen una porta d'entrada a les TIC, i que incrementa le sseves oportunitats educatives i professionals. A més, s'evidencia que si existeix un entorn familiar protecnològic, els processos d'educació formal poden generar efectes contraproduents en compraració amb la seva capacitat de l'aprenentatge informal en desenvolupar vocacions.

Article Details

Com citar
Sánchez Vadillo, Naira et al. “Romper la brecha digital de género. Factores implicados en la opción por una carrera tecnológica”. Athenea digital, vol.VOL 12, no. 3, pp. 115-28, https://raco.cat/index.php/Athenea/article/view/291556.