Los desafíos de la pedagogía cyberfeminista: un estudio de caso

Main Article Content

Barbara Biglia
Edurne Jiménez
Al context del debat sobre gènere, feminismes i TIC creiem important que, en lloc d'instistir en al necessitat de reduir l'escletxa de gènere a través de l'apropament dels subjectes femeneitzats a les TIC, es desenvolupen projectes que redefineixin les TIC en base als seus desitjos i/o als feministes. Per això, és necessari generar reflexions i debats col·lectius als que, en aquest article, volem contribuir de forma específica quant a les dinàmiques pedagògiques. En un primer moment, dialogarem amb les teòriques sobre la generització dels Espais Virtuals d'Aprenentatge (EVA) i les propostes de les pedagogies feministes cap a la conformació d'una pedagogia cyberfeminista. Seguidament, a partir de l'experiència realitzada al Curs d'introducció de metodologia d'investigació feminista (2011), intentarem identificar factors que afavoreixen el reconeixement de la necessitat d'investigar sobre els processos d'aprenentatge virtual des del feminisme, presentar eines per l'anàlisi, millorar una experiència en curs, i, finalment, oferir uns primers resultats sobre els que seguir reflexionant.

Article Details

Com citar
Biglia, Barbara; and Jiménez, Edurne. “Los desafíos de la pedagogía cyberfeminista: un estudio de caso”. Athenea digital, vol.VOL 12, no. 3, pp. 71-93, https://raco.cat/index.php/Athenea/article/view/291554.