La novela rosa como mascarada de la muerte de lo social: Concha Linares Becerra y María Mercedes Ortoll
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Sonia Núñez Puente
elabora Baudrillard s'assenta en la construcció del femení com l'informe, el silent, allò presocial que no té presència pròpia. La dona es veuria, d'esta manera, confinada a l'estat del silenci, donada la seua incapacitat per a superar l'etapa de l'espill, de la imitació i d'entrar, d'esta manera, en l'espai social del llenguatge. Es tractaria, en suma, de la representació última del buit del significat, tal com l'entén Baudrillard. El present article pretén posar en relació la teoria de Baudrillard sobre la mort del social, i la resposta posterior que esta ha rebut per part de la crítica feminista, amb dos novel·les del gènere rosa del primer franquisme escrites per Concha Linares Jònega i María Mercedes Ortoll.
Article Details
Com citar
Núñez Puente, Sonia. “La novela rosa como mascarada de la muerte de lo social: Concha Linares Becerra y María Mercedes Ortoll”. Asparkía: investigació feminista, no. 19, pp. 105-22, https://raco.cat/index.php/Asparkia/article/view/140641.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Mª José Gámez Fuentes, Sonia Núñez Puente, Medios, ética y violencia de género: más allá de la victimización , Asparkía: investigació feminista: Núm. 24 (2013): Avances y retos actuales para combatir la violencia de género
- Sonia Núñez Puente, Activismo y colectivos en red: praxis feminista online y violencia de género , Asparkía: investigació feminista: 2011: Núm.: 22