Interfícies de joguines físiques connectades a software de vigilància
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jonah Brucker-Cohen va desenvolupar un projecte anomenat Police State, que és un dels diferents treballs artístics que van sortir del projecte Carnivore. Carnivore és una aplicació basada en el programa de vigilància de l'FBI que té el mateix nom. L'RSG (Radical Software Group) va crear aquesta versió de Carnivore com a servidor que permetia a la gent connectar-s'hi i disposar de la informació que hi trobessin per a fer un treball artístic. Jonah Brucker-Cohen va connectar-se al servidor de Carnivore i en va fer servir la informació per al projecte Police State. També va fer servir una interfície de sortida física amb cotxes de policia de joguina teledirigits. Aquests cotxes reben senyals d'un transmissor mitjançant un programa que capta qualsevol tipus d'informació de Carnivore que tingui a veure amb activitats terroristes com ara explosió o terror. Quan troba aquestes paraules a la xarxa, la informació s'envia als cotxes de policia com a patró de moviment. Així, els cotxes estan controlats per la informació que s'ha obtingut tafanejant.
Els treballs artístics i d'investigació de Jonah Brucker-Cohen se centren en la connexió d'aparells o objectes físics a la xarxa, la relació interpersonal futura en les xarxes i la visualització d'informació en l'espai.
Jonah és investigador, artista i candidat a doctor del Networking and Telecommunications Research Group. També va ser investigador al Human Connectedness Group en el Media Lab Europe i és cofundador de Dublin Art and Technology Association (DATA Group)
Entrevistat per Alba Colombo (Berlinale) a Ars Electronica 2002.
Vull veure el vídeo de l'entrevista [YouTube - 12 min]
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Sharath Chandra Ramakrishnan, Obertura de la caixa negra en sistemes d’escolta d’IA: assemblages per a art, tecnologia i innovació , Artnodes: No 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Santiago Rementeria-Sanz, El factor estètic en l’automatització de tasques lògiques: el cas dels escacs , Artnodes: No 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Carolina Fernández-Castrillo, Maquinolatria i creativitat posthumana entre futurisme, art generatiu i intel·ligència artificial , Artnodes: No 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.